جستجوی پیشرفته
  1. خانه
  2. نحوه استفاده از محصولات مراقبت مو
نحوه استفاده از محصولات مراقبت مو

نحوه استفاده از محصولات مراقبت مو

شاید بارها برایتان اتفاق افتاده باشد که شما و یکی از دوستانتان محصول مشابهی را استفاده کرده؛ اما نتیجه یکسانی نگرفته‌اید و پس از پرس‌وجو متوجه می‌شوید که نحوه استفاده از محصولات مراقبت مو شما متفاوت بوده. این اتفاق نمونه خوبی از اهمیت چگونه به‌کاربردن محصولات است. اگر شما هم نمی‌دانید که نحوه صحیح استفاده از محصولات مراقب مو به چه صورت است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید:

روغن‌های طبیعی و مخصوص مو

هرچند برخی از افراد از روغن‌ها به‌عنوان حالت‌دهنده یا نرم‌کننده پس از حمام هم استفاده می‌کنند؛ اما اگر دوست ندارید موهایتان چرب شود یا برای آغشته کردن بیشتر موهایتان بهتر است این کار را حداقل ده دقیقه قبل از حمام انجام دهید.

برای رساندن کامل روغن به موهای خود ابتدا انگشتانتان را با روغن آغشته کنید سپس با کشیدن دست بر روی موها و شانه‌زدن موها با انگشتان خود آنها را آغشته کنید. در نهایت اگر پوست سر چربی دارید دقت کنید که پوست سرتان روغنی نشود.

نکته: اگر شما هم جزو آن دسته افراد هستید که از روغن‌ها بعد از حمام استفاده می‌کنند باید این کار را هنگامی که موها کمی نم داشته انجام دهید و در این حالت تنها چند قطره روغن کافی است و هرگز زیاده‌روی نکنید.

نکات مربوط به استفاده از شامپو

نحوه استفاده از محصولات مراقبت مو

پیش از خیس کردن موهایتان آن را شانه بزنید تا گره‌های آن باز شود سپس موهایتان را با آب گرم (آب داغ به موهایتان آسیب می‌زند) نم‌دار کنید. حال نوبت اعمال شامپو است:

  • به‌اندازه شامپو بزنید: شامپوی بیشتر به معنای شست‌وشوی بهتر نیست پس متناسب با حجم موهایتان از آن استفاده کنید.
  • به‌اندازه بشویید: برخلاف باور عامه موها نیاز به شست‌وشوی روزانه ندارند پس لزومی ندارد که هر روز از شامپو استفاده کنید. شما می‌توانید هر روز دوش بگیرید؛ اما شامپو نزنید. تنها درصورتی‌که موهایتان به هر دلیلی آلوده یا چرب شده از شامپو استفاده کنید.
  • یک‌بار شامپو زدن کافی است: یکبار شامپو زدن در حمام کافی است مگر اینکه حس کنید هنوز مو یا کف سرتان چرب است.
  • به کف سر شامپو بزنید: شامپو را مستقیماً به سرزده و بعد کف کردن آن را به سمت ساق موهایتان هدایت کنید؛ زیرا استفاده زیاد شامپو بر روی ساق مو باعث خشکی و آسیب‌پذیری آن می‌شود.
  • نحوه ماساژدادن مهم است: شامپو را به‌آرامی با نوک انگشتانتان بر روی سر ماساژ دهید. ماساژ با ناخن یا با شدت باعث ریزش مو، گره‌خوردن مو و حتی آسیب پوست کف سر شما می‌شود.
  • نیاز به گرفتن زمان ندارد: شامپو اصولاً نیازی به ماندن بر روی سر نداشته و می‌توانید پس از کمی ماساژدادن آن را بشویید مگر آنکه شامپویتان خواص درمانی داشته و در دستور آن ذکر شده باشد که نیاز به ماندن روی سر دارد.
  • آبکشی درست: موهایتان را به طور کامل با آب گرم آبکشی کنید. برای باز شدن گره‌ها در این مرحله می‌توانید از انگشتانتان استفاده کنید؛ اما هرگز موی خیس را شانه نزنید مگر با شانه‌های دندانه درشت.

نرم‌کننده، کرم و ماسک موی داخل حمام

محصولات مغذی و نرم‌کنندهٔ داخل حمام درست پس از شامپو زدن و پیش از آبکشی نهایی اعمال می‌شوند. این محصولات برخلاف شامپو تنها بر ساق مو اعمال می‌شوند و لازم است که برای جذب و تأثیرگذاری بهتر چند دقیقه بر روی موهای شما بمانند.

برای تأثیرگذاری بهتر ماسک حتماً زمان ذکر شده بر روی محصول را رعایت کنید. هرگز بیشتر از حد ذکر شده یا توصیه شده توسط متخصص خود (تقریباً هفته‌ای یکبار) از آنها استفاده نکنید و در نهایت بهتر است موهایتان بیش از خیس نبوده تا محصول به‌خوبی روی ساق موی شما بماند و سرازیر نشود.

سرم، کرم و ماسک موی بعد از حمام

نحوه استفاده از محصولات مراقبت مو

یکی از مهم‌ترین محصولات مراقبت مو هستند که اغلب برای حفظ رطوبت، حالت‌دهی، جلوگیری از آسیب‌های ناشی از سشوار زدن یا شانه‌زنی بهتر استفاده می‌شوند. بهترین زمان استفاده از این محصولات کمی پس از حمام و زمانی است که موهایتان هنوز کامل خشک نشده و کمی نم دارند تا رطوبت موها باعث جذب بهترشان شده و آنها رطوبت موهایتان را حفظ کرده و از خشکی آن جلوگیری کنند.

نکته: اگر سرم و ماسک مویتان به‌صورت اسپری است مستقیماً آن را به موهایتان اسپری کنید؛ اما برای اعمال کرم‌ها بهتر است ابتدا آن را به انگشتان خود مالیده سپس به موهایتان انتقال دهید. دقت کنید که تمامی این محصولات را باید به ساقه موهایتان زده و به کف سر نمالید.

استفاده از محصولات مراقبت مو عنصر جوانی شما

ما در این مقاله به‌طورکلی روش استاندارد استفاده از محصولات مراقبت مو را شرح دادیم بااین‌حال بهتر است هنگام استفاده از محصولات بروشور نحوهٔ استفاده از آن را خوانده یا از دستورات پزشک و متخصص خود پیروی کنید. البته نکات ذکر شده در بالا در شرایط عادی و فارغ از برند مراقبتی شما  کاملاً کاربردی و صحیح هستند.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد