جستجوی پیشرفته
  1. خانه
  2. راهنمای استفاده از محصولات مراقبت پوست
راهنمای استفاده از محصولات مراقبت پوست

راهنمای استفاده از محصولات مراقبت پوست

هرچند انتخاب صحیح محصولات پوستی درصد اهمیت بالای در مؤثربودن آنها دارد؛ اما نحوهٔ استفاده از آنها هم بی‌تأثیر نیست. راهنمای استفاده از محصولات مراقبت پوست، مقدار و زمان استفاده از آنها همه در اثربخشی آنها نقش داشته و شما را به هدف شما که سلامت پوستتان است نزدیک‌تر می‌کنند. در این مقاله سعی داریم مهم‌ترین نکات مربوط به اعمال صحیح محصولات پوستی را به شما بگوییم:

1. از دستورات دفترچه یا پزشک پیروی کنید

اکثر محصولات مراقبت پوست با دفترچهٔ راهنما همراه هستند یا پزشکی که آن را تجویز کرده دستور استفاده از آن را به شما می‌گوید. اولین قانون این است که برای نتیجه‌بخشی صددرصد محصولات بهتر است از این دستورات پیروی کنید! به‌عنوان‌مثال اگر کرمی باید یک ساعت روی پوست شما بماند حتماً حواستان به ساعت باشد؛ زیرا تایم کمتر ممکن است نتیجه‌بخش نبوده یا ماندگاری بیشتر آن باعث آسیب به پوستتان شود.

2. زمان‌بندی مهم است

ترتیب و جایگاه استفاده از محصولات مهم است! همیشه اولین مرحلهٔ مراقبت‌های پوستی پاکسازی است، ابتدا باید پوست خود را با شیرپاک‌کن یا محصولات مشابه از آرایش پاک‌کرده و سپس با فوم، ژل شستشو یا هر محصول شویندهٔ دیگر آن را بشویید.

دومین مرحله متعادل سازی است که می توانید اینکار را با تونر انجام دهید. در مرحله ی بعد می توانید از دیگر محصولات مراقبتی خود نظیر ضد جوش ها، کرم های مرطوب کننده یا دور چشم استفاده کنید. آخرین مرحله مربوط به ضدآفتاب است که حتما باید قبل از انجام آرایش اعمال شود.

دفترچه راهنمای محصولات پوستی

3. تست‌کردن فراموش نشود

برخی از محصولات مراقبت پوست مخصوصاً محصولات غیرمعتبر ممکن است به‌خاطر استفاده از محصولات آلرژی‌زا باعث ایجاد حساسیت شوند؛ بنابراین بهتر است قبل از استفاده از آنها مقداری از آن را روی پوست بازوی خود تست کنید. ناگفته نماند که یکی از مهم‌ترین محصولاتی که حتماً نیاز به تست دارند، لایه‌بردارهای قوی هستند.

4. دست و صورت خود را بشویید

حتی اگر بر روی صورت خود آرایش یا ضدآفتاب ندارید برای اثربخشی محصولات مراقبتی نظیر سرم‌ها، ضد چین‌وچروک‌ها و موارد دیگر بهتر است صورت خود را از آلودگی‌ها یا چربی پاک کنید. همچنین ازآنجایی‌که اکثر محصولات با دست و ماساژدادن آن بر روی صورت اعمال می‌شود حتماً پیش از آن دست‌های خود را با آب و شوینده مناسب بشویید.

5. از فیس‌براش یا لیف‌های مخصوص استفاده کنید

درست است که ماساژدادن شوینده بر روی پوست باعث پاکسازی پوست می‌شود؛ اما شما می‌توانید با استفاده از فیس‌براش یا لیف‌های مخصوص این کار را به‌صورت عمقی‌تر انجام داده و پوست خود را بهتر پاکسازی کنید. علاوه بر این فیس‌براش‌ها باعث زدودن سلول‌های مردهٔ پوست و لایه‌برداری سطحی می‌شوند.

فیس براش

6. ماساژ دهید

سرم‌های تقویتی، مرطوب‌کننده‌ها، کرم‌های دور چشم و مواردی ازاین‌دست همه باید تا جذب کامل توسط پوست ماساژ داده شوند. ماساژدادن پوست باعث افزایش گردش خون در زیر پوست و جذب بهتر محصولات توسط آن می‌شود. در نتیجه برای اثربخشی بهتر حتماً با دست، پد یا ماساژورهای مخصوص صورت خود را تا جذب کامل ماساژ دهید.

7. ضدآفتاب زدن اصول دارد

شاید ضدآفتاب تنها محصول مراقبت پوست باشد که هیچ‌کس به دفترچه راهنمای آن توجهی نمی‌کند درحالی‌که استفادهٔ صحیح از آن بسیار مهم است. اول‌ازهمه ضروری است که حداقل 20 دقیقه قبل از خروج از خانه از آن استفاده کنید؛ زیرا جذب آن توسط پوست کمی زمان  می‌برد.

نکتهٔ دوم این است که پوست خود را به طور کامل با  یک‌لایه نازک از آن بپوشانید! یعنی لازم است که تمام نقاط پوست شما که در معرض نور هستند با آن پوشانده شوند پس‌ دست ‌و دلبازانه کرم بزنید. در آخر فراموش نکنید که ابری بودن هوا مبنی بر نبودن اشعه‌های مضر نیست و شما باید از پوست خود محافظت کنید. پس در هر آب‌وهوایی که از منزل خارج می‌شوید ضدآفتاب فراموش نشده و زیر 4 ساعت آن را تمدید کنید.

کرم ضدآفتاب

محصولات مراقبت پوست را چطور استفاده کنیم

هر محصول و هر نوع پوست اصول مخصوص به خود را دارد که پیروی از آنها ضروری است. ما در اینجا کلی‌ترین اصول را برای شما توضیح دادیم که به ور خلاصه شامل موارد زیر بودند:

  • به دستورات پزشک و دفترچه راهنمای محصول توجه کنید.
  • پیش از استفاده از محصول مقداری از آن را روی پوست خود تست کنید.
  • تا حد ممکن پیش از استفاده از محصولات مراقبتی دست و صورت خود را بشویید.
  • برای پاک‌سازی بهتر پوست از فیس‌براش یا پد و لیف‌های مخصوص استفاده کنید.
  • سرم، ژل و کرم‌های مرطوب‌کننده، آبرسان و مغذی را تا جذب کامل توسط پوست ماساژ دهید.
  • از ضدآفتاب حتی در هوای ابری استفاده کرده و آن را پیش از خروج از منزل اعمال کرده و هر چند ساعت یکبار تمدید کنید.
  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد