جستجوی پیشرفته
  1. خانه
  2. انتخاب بهترین تونر و میسلار واتر برای پوست خود
انتخاب بهترین تونر و میسلار واتر برای پوست خود

انتخاب بهترین تونر و میسلار واتر برای پوست خود

بخش بزرگی از سلامتی پوست ما به انتخاب‌های ما برمی‌گردد که یکی از آنها انتخاب محصولات پوستی است. صرفاً استفاده از محصولات مراقبتی کافی نیست؛ بلکه باید متناسب‌ترین محصولات با پوست خود را انتخاب کنید. در این مقاله ما شما را در مسیر انتخاب بهترین تونر و میسلار واتر راهنمایی خواهیم کرد؛ اما پیش از هر چیز بهتر است شما را با این دو محصول و تفاوت بین این دو آشنا کنیم.

معرفی میسلار واتر

میسلار واتر همان‌طور که از نام آن پیداست از میسل (نوعی پاک‌کننده) و واتر (آب) تشکیل شده است. برخلاف ظاهر آب مانند، میسل‌ها قابلیت حل‌کردن چربی در خود را داشته و پوست شما را پاک می‌کنند. قلیایی بودن آب فرانسه دلیل اصلی تولید این محصول در ابتدای امر بوده به همین دلیل این محصول دارای واتر (آب) مناسب بوده و نیازی به شست‌وشو ندارد و بدون خشک‌کردن پوستتان آن را پاکسازی می‌کند.

معرفی تونر

تونر می‌تواند بر پایه آب، روغن یا الکل باشد بنابراین بر اساس نوع خود ترکیبات متفاوتی دارد؛ اما در تمام حالات به‌عنوان تنظیم‌کننده PH پوست استفاده می‌شود. تونر ظاهری مایع و شفاف داشته و قابلیت پاک کندگی بالایی دارد.

تونر و میسلار واتر

تفاوت بین میسلار واتر و تونر

هرچند هنگام پاک‌کردن آرایش‌های سنگین میسلار واتر قابلیت پاک‌کنندگی کمتری نسبت به تونر را دارد؛ اما کاربرد اصلی آن پاک‌سازی پوست است. میسلار واتر را برای پاک‌سازی پوست بدون نیاز به شست‌وشو در طول روز استفاده می‌کنند. همچنین میسلار واتر را می‌توان برای کمک به پاک‌کردن آرایش پیش از شست‌وشو استفاده کرد. کاربرد دیگر آن آبرسانی به پوست‌های خشک است؛ زیرا این پاک‌کننده بر پایه آب بوده و بسیار ملایم است.

تونرها برخلاف میسلارها بعد از پاک‌سازی پوست با شوینده‌ها به کار می‌روند. دلیل اصلی استفاده از آنها تنظیم PH پوست پس از شستشو و پاک‌کردن آلودگی‌های باقی‌مانده است. هرچند تونرها پاک‌کننده‌های قوی‌تری نسبت به میسلارها هستند؛ اما اصولاً به دلیل فرمولاسیون خود عنوان پاک‌کننده اصلی به کار نرفته و صرفاً به‌عنوان تنظیم‌کننده PH  کاربرد دارند.

انتخاب بهترین تونر

اولین و مهم‌ترین نکته در انتخاب تونر یا هر محصول مراقبت پوستی عدم استفاده از عطر و رنگ مصنوعی در ترکیبات آن است. توجه کنید که این متریال‌ها برعکس ظاهر و عطر خوبی که دارند دشمن سلامت پوست شما هستند. در درجه دوم شما باید متریال‌های آن را بر اساس نیاز پوست خود چک کنید:

  • پوست چرب: تونرهای پوست چرب بیشتر بر پایه الکل بوده و حاوی آنتی‌باکتریال و آنتی‌اکسیدان هستند. در ترکیبات این تونرها اغلب روغن درخت چای نیز به چشم می‌خورد که برای پوست‌های چرب و دارای آکنه بسیار مفید است. اگر پوست چربی دارید بهتر است دقت کنید که علاوه بر کنترل چربی پوستتان قابلیت آبرسانی و ترمیم‌کنندگی پوست را هم داشته باشد.

همچنین افراد دارای پوست چرب به دلیل داشتن منافذ باز می‌توانند از تونرهای قابض برای بهبود ظاهر منافذ خود استفاده کنند. این نوع تونرها برای افراد دارای پوست شل و افتاده نیز مناسب است.

  • پوست خشک: یکی از دلایل خشک‌شدن پوست به‌هم‌خوردن PH پوستی است که تونر با تنظیم آن تا حد زیادی به بهبود آن کمک می‌کند؛ اما در صورت دارابودن پوست خشک بهتر است از تونرهای حاوی آنتی‌اکسیدان و خواص ضدالتهابی و آبرسانی استفاده کنید.
  • پوست مختلط: گفتیم که پایه اکثر تونرهای پوست چرب، الکل است. ازآنجایی‌که افراد دارای پوست مختلف دارای بخش‌های خشک در صورت خود هستند باید تا حد ممکن در محصولات آنها از الکل استفاده نشده باشد تا دچار التهابات در نواحی خشک نشوند.

نکته: علاوه بر عطر و رنگ مصنوعی دقت کنید که در ترکیبات تونر از منتول و اتانول نیز استفاده نشده باشد و در نهایت فراموش نکنید که اگر دچار هر نوع حساسیت شدید دلیل بر مناسب نبودن تونر شماست پس به‌طورکلی از استفاده از تونر منصرف نشوید.

تونر و میسلار واتر

انتخاب بهترین میسلار واتر

ازآنجایی‌که میسلار واتر یک پاک‌کننده ملایم و بر پایه آب است افراد دارای پوست معمولی و خشک زیاد فرقی ندارد که از چه میسلار واتری استفاده می‌کنند؛ بنابراین دسته‌بندی بر اساس نوع پوست در آن کمی متفاوت است!

  • افراد دارای پوست چرب و مختلط: این دسته از افراد بهتر است از میسلار واتر مخصوص پوست چرب استفاده کنند که قابلیت تنظیم چربی و آنتی‌اکسیدانی دارد.
  • افراد دارای پوست حساس: به‌طورکلی میسلار واتر یک پاک‌کننده ملایم است؛ اما ترکیبات میسلار واتر پوست حساس باید تماماً فاقد حساسیت و ضدالتهابی باشند. این موارد عبارت‌اند از: کاپریلیک، زایلیتون، فروکتولیگوساکاریدها، عصاره کالاندولا، آلوئه‌ورا، عصاره بابونه و… 
  • افراد علاقه‌مند به آرایش: میسلار واتر به‌صورت کلی یک نوع پاک‌کننده است؛ اما اگر شما طرف‌دار آرایش‌های سنگین و مواد آرایشی ماندگار هستید بهتر است هنگام انتخاب میسلار واتر مطمئن شوید که قابلیت پاک‌کنندگی آرایش آن بالاست یا به‌اصطلاح قوی‌تر از میسلار واترهای معمولی است.

نکته: یکی از مزایای اصلی میسلار واتر این است که فاقد ترکیبات شیمیایی مضر و الکل است بااین‌حال بد نیست که ترکیبات آن را چک کنید تا از عدم وجود رنگ و عطر غیرطبیعی در آن مطمئن شوید.

سخن آخر

فاقد از اینکه هر محصول با هر ترکیباتی را انتخاب می‌کنید اهمیت نکات جانبی نظیر تاریخ انقضا، برند محصول و اطمینان از اصل بودن آن و نوع بسته‌بندی را فراموش نکنید. ما سعی کردیم که تا حد ممکن نکات ضروری برای یک انتخاب مناسب را به شما بگوییم؛ اما بااین‌حال می‌توانید هنگام خرید با پزشک متخصص خود نیز مشورت کنید.

  • اشتراک گذاری:

دیدگاه خود را درج کنید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد